Hvem vi er

HVEM ER VI ?

Vi er en del helt vanlige mennesker med forskjellig bakgrunn, som har det til felles at vi har opplevd Guds godhet og makt, helt konkret i våre liv, og som derfor ønsker å fortelle alle andre, som ikke vet det, at også de er gjenstand for Guds store kjærlighet og interesse (Joh 3,16).


Det er nemlig slik at Gud har en god og spesifikk plan for hvert enkelt menneske (Jer 29,11). Denne planen kommer man inn i ved å ta imot Jesus Kristus, som sin personlige frelser og herre, i sitt hjerte (Joh 1,12).


Når man så har gjort dette, blir man helt automatisk en del av Guds verdensvide menighet her på jorden (Joh 6,37), og vil da helt naturlig få et ønske om å få kontakt med andre kristne, noe som da vil føre den enkelte inn i et godt og berikende fellesskap.


Derfor finnes det over alt lokale, kristne menigheter som fungerer som en oase, hjelpestasjon og et trygt og godt åndelig hjem, hvor Guds kjærlighet og herlighet er merkbart tilstedeværende (Matt 18,20 og Joh 11,40).


Så, kort sagt, er vi altså også en av flere slike bibeltro, evangeliske menigheter her i distriktet.


Også du er hjertelig velkommen til å besøke våre offentlige møter.


Uansett. Gud velsigne deg, og dine.




Det er egentlig ikke noe stort problem at det finnes forskjellige menigheter. Form og stil er uviktige her. Det viktige er at man i livsførsel og lære representerer de bibelske grunnsannheter og holdninger, innbefattet en positiv innstilling til alle andre kristne, og selvsagt også til alle andre for øvrig.



S. B. T.


Stavanger 31.10.2017